Eğitim bir sen 8 nolu üniversiteler şubesi olarak sendikamız genel merkezinden talepte bulunduğumuz ve 2015 yılı toplu sözleşmede mutabakata varılan genel sekreter yardımcılarının ek gösterge oranlarının yüksetilmesi talebimize eklenmesi konusunda yaptığımız çalışmanın detaylar
124 sayılı Yüksek Öğretim Üst Kuruluşları ile Yüksek Öğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile Yüksek Öğretim Kurumları Merkez Örgütünün İdari yöneticileri belli bir silsile içinde yapılandırılmıştır. Sözü edilen unvanlara ait kadrolarda 190 sayılı genel kadro ve usulü hakkında Kanun hükmünde kararname ile aynı hiyerarşi içinde ihdas edilmiştir. Bugüne kadar ücret konularındaki hakları düzenleyen bütün mali mevzuatta da aynı hassasiyet gözetilmiştir.
657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun “Göstergeler” başlıklı 43.maddleri (B) bendi uyarınca hizmet sınıfları, görev türleri ve aylık dereceleri itibariyle düzenlenen II no’lu cetvelde Genel Sekreter Yardımcısı ile daire başkanları, Fakülte Sekreterlerinin ek göstergeleri 3000, Enstitü ve Yüksekokul Sekreterlerinin ek göstergeleri 2200 olarak belirlenmiştir. Yukarıda belirtilen unvanların ve ek gösterge değerleri diğer Kamu Kurumlarındaki eşdeğer olan görevler için öngörülenin altında belirlendiği için yıllardır devam eden eşitsizliğin ve haksızlığın giderilmesi beklenirken; 11.06.2013 tarihli Resmi Gazetede yayınlanan 6487 sayılı Kanunun 13 maddesi ile sadece Daire Başkanlarının ek göstergelerinin 3600 çıkartılması üniversitelerde eşitsizlik ve dengesizliği daha da büyük boyutlara taşımıştır.
Üniversite de hiyerarşik sıralamada Genel Sekreter ve Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanları ve Fakülte Sekreterlerinin üstünde yer almasına rağmen, Daire Başkanlarının yeni çıkan Kanun ile ek göstergelerinin 3600’e yükseltilmesiyle bu kadro, Üniversite Genel Sekreter Yardımcısı, Fakülte Sekreterleri ve Üniversite Hukuk Müşavirleri gibi kadrolarının üzerine çıkarak, Üniversite Genel Sekreterinin ek göstergesi olan 3600’e eşit olmuştur.
Bu durum Üniversitelerin Organizasyon şeması ile hiyerarşik sıralamasını bozmuş olup, alınan bu karar usul ve esas yönünden hukuka aykırı olup, şöyle ki; bilindiği gibi Daire Başkanlarının görev tanımları tek bir konu ile sınırlı kalırken, Üniversite Genel Sekreterlerinin ve genel sekreter yardımcısının görev tanımları ile fakülte sekreterlerinin görev tanımları çok çeşitlilik göstererek her konuda sorumlu olduklarını göstermektedir. Bu nedenledir ki mağduriyetin ivedilikle çözülmesi gerekmektedir.
Ayrıca MAKAN TAZMİNATLARIN GENEL SEKRETER, GENEL SEKRETER YARDIMCISI, DAİRE BAŞKANLARI, FAKÜLTE, ENSTİTÜ, MYO SEKRETERLERİ , ŞUBE MÜDÜRLERİ VE ŞEFLERİNDE SIRALAMA DOĞRULTUSUNDA VERİLMESİ gerektiği bu konuda da ivedilikle çalışmaların yapılmasını ilgili bakanlıklarından taleb ediyoruz
Mustafa DEMİR
EBS İstanbul 8 Nolu
Şube Başkan Yardumcısı