Haber
2017-05-25 13:35:55
EĞİTİM BİR SEN İSTANBUL 8 NOLU ŞUBE 2018-2019 TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİMİZ

EĞİTİM BİR SEN İSTANBUL 8 NOLU ŞUBE 2018-2019 TOPLU SÖZLEŞME TALEPLERİMİZ

 

  1. Üniversite Ödeneği, 2914 sayılı Kanunun 12 nci maddesi ile düzenlenmiştir. Bu ödenek, ek gösterge dahil en yüksek Devlet memuru brüt aylığı üzerinden hesaplanmaktadır. Anılan 12 nci madde hükmünün (e) Bendinde belirtilen Diğer derecelerden aylık alanlara % 98' i, her ay üniversite ödeneği olarak ödenir. Bu ödeneğin Üniversite idari personeline de verilmesi talep ediyoruz.

 

     2. Üniversitelerde görev yapmakta olan kütüphaneci ve sosyologların

  • Yan ödeme kararnamesinin( Devlet memurlarına ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Kararname) eki
     
  • I.sayılı cetvelde H- Kurumsal Bölüm başlıklı metinlerin tümünü kapsayacak şekilde: Kütüphaneci, Sosyolog çalıştıran tüm kurumlarda ödenmek üzere 775 puan güçlük zammı,
     

     II. Sayılı Cetvelin E- Teknik Hizmetler Bölümünün 1.maddesinin C bendine sırasıyla Kütüphaneci, Sosyolog unvanlarının yazılması.
 

                II Sayılı Cetvelin E. Teknik Hizmetler Bölümünün 6. maddesinde yer alan “yol gibi açık çalışma mahallerinde” ifadesinden sonra gelecek şekilde “araştırma ya da inceleme” gezici kütüphane faaliyetleri ifadesinin yerleştirilmesi.

  • 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun;a) 36 ncı maddesinin “Teknik Hizmetler Sınıfı” başlıklı II numaralı bendine “mimar” ibaresinden sonra gelmek üzere “KÜTÜPHANECİ, Sosyolog”
    b) Eki I Sayılı Cetvelin “II- Teknik Hizmetler Sınıfı” başlıklı bölümünün (a) bendine “mimar” ibaresinden sonra gelmek üzere “KÜTÜPHANECİ, Sosyolog ibarelerinin eklenmesini talep ediyoruz.

 

 

    3.  Şube müdürlerinin özel hizmet tazminatı oranının, Adalet Bakanlığında çalışan şube müdürlerinde olduğu gibi yüzde 135'ten yüzde 175'e iyileştirme yapılmasını istiyoruz. İdari şeflerin özel hizmet tazminat oranlarının da Adalet Bakanlığında çalışan şefler gibi yüzde 67 yerine yüzde 117 olarak düzenlenmesini talep ediyoruz.

 

    4 .Üniversitede amir görevini ifa eden genel sekreter yardımcılarının ek gösterge oranlarının 3600 çıkarılmasını talep ediyoruz

 

    5. Kamuda çalışan kamu personelinin ek gösterge oranlarının artırılmasını talep ediyoruz

 

6.   . 4/B ÜNİVERSİTE DE PROJE SÜRELERİYELE SINIRLI TUTULUP KADROYA ATANAMAYAN PERSONEL

 

1. Kamu kurumlarında 4/b çalışanlara yönelik kadro çalışması yapılmış olup  632 sayılı KHK'da, 4 Haziran 2011 tarihi itibariyle görevde olan sözleşmeli personele memur kadrolarına atanma hakkı verilmişti.

 

2. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 4’üncü maddesinin (B) fıkrası kapsamında, 06/06/1978  tarih  ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar” uyarınca sözleşmeli personel pozisyonlarında çalışanların memur kadrolarına atanması amacıyla,           “    Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”, 02/08/2013 tarihli ve 28726 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

         

 Kanunun 9. Maddesi uyarınca,

           657 sayılı  Devlet Memurları Kanununa eklenen geçici 41 nci maddede; kamu kurum ve kuruluşlarının merkez ve taşra teşkilatı ile bunlara bağlı döner sermayeli kuruluşlarda, ayın veya haftanın bazı günleri ya da günün belirli saatleri gibi kısmi zamanlı çalışanlar ile yükseköğretim kurumlarının araştırma-geliştirme projelerinde proje süreleriyle sınırlı olarak çalışanlar kadroya atanamamıştır

          Kadroya atanamayan bu personelden 5 yıl Üniversitelerin Bilimsel araştırma projelerinde çalışmış ve halen çalısıyor olanların kadroya alınması belirli bilgi ve beceriye ulaşmış bu kişilerin kamuya kazanılması ve mağduriyetlerin  giderilmesi gerekmektedir.

 

 

    7- TEKNİK HİZMETLER SINIFI ARAZİ TAZMİNATI

   Arazide bir fiil çalışan teknik personele 3 aylık dilimler halinde verilen tazminat oranlarının arttırılması

 

   8-HARCIRAH KANUNU

 17.09.2014 yılında Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali  Kontrol  Genel  Müdürlüğü   sayı: 771I2040-125.99-[534-2158] -7985     ile memuriyet mahallinde düzenleme yapmıştır. 

Bu düzenleme ile büyükşehirlerde çalışan memurlara bulunduğu  ilçeden   diğer bir ilçeye günü birlik giden memura harcırah yolu açılmıştır. (ek dosyada ilgili sayıdaki yazı mevcutdur). Bu düzenlemeye rağmen uygulamada sorun çıkmaktadır.

Aylık en az 15-20 gün İstanbul ilçelerinde sahada çalışmakta olan personelin mağduriyetinin giderilmesini talep ediyoruz.

 

 

  9-  2017 yılında yapılacak olan toplu sözleşmede Yükseköğretim kurumlarında çalışan Daire Başkanları ve genel sekreter yardımcılarının  makam tazminatı talebi

1- 2006/10344 Sayılı Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karar’ın II sayılı cetvelin A – Üst yönetim ve genel idare hizmetleri bölümünün 6. Grup 1 Maddesine; Daire Başkanı (Bağlı kuruluşlarda 84/8360 sayılı Kararname ve eklerindeki unvanlı Daire Başkanları dâhil, Yükseköğretim Kurumları Daire Başkanları hariç) maddesinin;

“6. Grup 1 Maddesine; Daire Başkanı (Bağlı kuruluşlarda 84/8360 sayılı Kararname ve eklerindeki unvanlı Daire Başkanları, Yükseköğretim Kurumları Daire Başkanları ve genel sekreter yardımcıları dâhil ) “ olarak düzenlenmesini

 

2- 666 sayılı KHK’nın I sayılı cetvel ek ödeme oranları 1.bölüm e) maddesinde bulunan Daire Başkanı, kadrolu yönetim kurulu üyesi, genel sekreter, büyükşehir belediyesi bulunan illerin il özel idaresi I. hukuk müşaviri, büyükşehir belediyesi bulunmayan illerin il özel idaresi genel sekreter yardımcısı, diğer I. hukuk müşaviri, il belediye başkan yardımcısı tazminatlarının Yükseköğretim kurumlarında çalışan Daire başkanları ve genel sekreter yardımcılarına da verilmesi

 

3- Belediyelerde çalışan Daire başkanlarına verilen 2,000 puan makam tazminatı ve 8.000 puan temsil tazminatının Yükseköğretim kurumlarında çalışan Daire başkanları ve genel sekreter yardımcıları da verilmesini talep ediyoruz.

 

10-• 657 sayılı Kanuna ekli I ve II Sayılı Cetvellerde belirtilen ek gösterge oranlarında gerekli değişiklik yapılmalı; Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışan personel başta olmak üzere ek göstergeden faydalanamayan personele ek gösterge verilmeli ve ek göstergeler hiyerarşik düzene göre yeniden belirlenerek ek gösterge farklılıkları giderilmelidir. Bu bağ- lamda ek gösterge rakamları 800’er puan artırılmalıdır.

 

11- Yükseköğretim alanında “görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı” her yıl düzenli olarak, merkezi biçimde (illerde, bölgelerde) ve şeffaf biçimde yapılmalıdır.

 

12-Kamu Görevlileri Danışma Kurulu’nda karar altına alınan, 657 sayılı Kanunun 36. maddesinin “VIII. Yardımcı Hizmetler Sınıfı” başlığı altında sayılan personelin, “I. Genel İdare Hizmetleri Sınıfı”na dâhil edilmesi için gerekli kanuni düzenleme yapılmalıdır.

 

 14-• Kamu kurum ve kuruluşlarının nitelikli personel ihtiyacını karşılamak amacıyla, ön lisans eğitimini tamamlayan personele, bölümleriyle ilgili lisans tamamlama imkânı sağlanması için kamu kuruluşlarının üniversitelerle sınavsız lisan eğitimi anlaşması yapabilmeleri sağlanmalıdır.

 

15- Mevcut haliyle geliştirme ödeneği üniversite bütünlüğü içerisinde yer alan kesimlerden sadece akademik personele ödenmekte ve çalışma huzurunu bozmaktadır. Kurumların asli unsurlarından olan idari personelin de bu ödenekten yararlanabilmesi için gerekli yasal düzenlemeler yapılmalıdır.

 

17-Üniversiteler bünyesinde bulunan disiplin kurullarında Sendika üyesinin durumunun görüşüleceği toplantılara sendika temsilcileri de mutlaka çağrılmalıdır. Bu konuda bazı üniversitelerin keyfi davrandığı görülmektedir. Bu keyfiliğe son verilmelidir.

 

18-Üniversitelerde uygulanan ders saati ücretleri ve sınav ücretleri en az iki katına çıkartılmalı ve unvanlarına göre uygulanan ücret ayrımı ortadan kaldırılmalıdır.

 

19-• Doktorasını bitirmiş akademisyenlerin önündeki kadro sıkıntısı giderilmelidir. Doktorasını yaptığı ana bilim dalında norm kadro çerçevesinde kadro sıkıntısı var ise kişinin yaptığı tercihler doğrultusunda yeni açılan üniversitelere YÖK tarafından 

ataması yapılmalıdır. Ayrıldığı ana bilim dalında 2 yıl içerisinde ilana çıkılırsa öncelik kurumdan ayrılan kişide olmalıdır.

 

20-Sendikaların temsilcilerinin üniversite, fakülte, enstitü ve yüksekokul yönetim organlarında temsil edilmesi sağlanmalıdır.

22-13/b maddesi Rektörlerin keyfi kullandığı bir düzenleme olmaktan çıkarılmalıdır. • Kreş ve gündüz bakım evlerinin kurumlarda yeterli ve zorunlu hale getirecek yasal düzenlemeler yapılmalıdır.

 

23-Üniversitelerde görev yapan idari personellere, üniversiteler arasında nakil ve becayiş (Karşılıklı yer değiştirme) yapabilme hakkı tanınmalıdır. Üniversitelerde çalışan memurlar 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine tâbi olarak çalışan kamu personelleridir. Ancak üniversitelerin kendilerine özgü hususiyetleri nedeni ile memurlar 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre kendileriyle eş değer memurların yararlandığı haklardan mahrum kalmaktadır.

     Bu hak mahrumiyetlerinin başında yer değiştirme, tayin ve nakil iş ve işlemleri gelmektedir. Her bir üniversitenin merkez ve taşra teşkilat olmadığından yani sadece bulundukları illerde bağlı birimlerinin bulunması sebebi ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tâbi olarak çalışan hiçbir memurun “özür durumu, sağlık durumu, eş durumu v.s.” sebepler ile yer değiştirme ve tayin işlemleri yapılamamaktadır. Bu tür kurumlar için çalışan personellerin yer değiştirmelerine imkân sağlayan tek hukuki düzenleme “kurumlar arası nakil” olarak görülmektedir. Fakat nakil işlemlerinde de personel öncelikle kendisini talep edecek kurum aramak zorunda kalmaktadır.

     Nakil olmak isteyen bir memur bir kurum bulduğu taktirde de kendi üniversitesinden “muvafakat” almak mecburiyetindedir. Ancak bu muvafakat her zaman verilmediğinden birçok memur mağdur olmaktadır. Bu durum çalışan personellerin; özür durumu, sağlık durumu, eş durumu v.b. nedenler ile dahi yer değiştirme yapamamaları neticesinde aile bütünlüğünün parçalanmasına, var olan sağlık sorunlarının düzenli tedavi imkânı olmadığı için daha da artmasına ve ilerlemesine, personelin çalışma performans ve kalitesinde düşüşe, yer değiştirme talebi olan ve muvafakat için kurumu ile sorun yaşayan personele yapılan keyfi uygulamalar ile psikolojik baskı oluşmasına sebep olmaktadır. Bu nedenle, üniversitelerde görev yapan personelin 5 yıl görev yapmak kaydıyla diğer üniversitelere geçebilmesi isteğe bağlı ve özürleri varsa bu özürlerine binaen diğer üniversitelere geçişine imkan sağlayacak şekilde YÖK koordinatörlüğünde bir yönetmelik çıkarılmalı ve yine üniversitelerde görev yapan personelin karşılıklı yer değiştirme (becayiş) hakkı da bu yönetmelikte düzenlenmelidir.

 

 

24- YÖK ve üniversitelerde belli aralıklarla yönetim kadrolarının değişimleri ile birlikte mobbing yaygınlaşmaktadır. Bu uygulamaların önlenmesi için, sendika temsilcileri, akademik ve idari temsilcilerden oluşan izleme kurulları oluşturulmalı ve etik kurullar amacına uygun olarak etkin ve bağımsız bir biçimde çalıştırılmalıdır.

 

25-• Üniversitelerle protokoller imzalanarak kurum idari personelinin bu üniversitelerde yüksek lisans ve doktora yapabilme imkânları sağlanması

 

26-yüzdelik zam, taban aylığa zam, enflasyon farkı ve refah payı olmak üzere 4 ana başlık üzerinden zam oranların belirlenmesini talep ediyoruz

27- 4/C’lilerin kadroya geçirilmesi ve Üniversiteli işçiler ve KİT personelinin de istekleri halinde kadroya geçirilmesi sağlanmalıdır.

 

28-Lisans diploması almış olan yardımcı hizmetler personeli, sınavsız bir şekilde Genel İdari Hizmetler Sınıfında ya da Teknik Hizmetler Sınıfında diploma unvanına uygun bir kadroya atanmalarıdır.

 

29-Geliştirme ödeneği adil bir şekilde akademik personel yanında idari personele de ödenmelidir.

 

31-Akedemik kadrolarda bulunan yardımcı doçent, öğretim görevlisi, okutman, eğitim ve öğretim planlamacısı, uzman, asistanların sözleşme problemlerinin çözülmesi ve daimi statüye geçilmesi için ilgili yasal düzenlemenin yapılması gerekmektedir.

 

32- 657 sayılı Kanunun 36/C maddesine  10.02.2016 tarih ve 29620 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 6663 sayılı Kanunun 5.maddesiyle eklenen “ 108 inci maddenin (B) fıkrası uyarınca kullanılan aylıksız izin süreleri, her yıl için bir kademe ilerlemesi ve her üç yıl için bir derece yükselmesi verilmek suretiyle değerlendirilir."

Bu kanun maddesi yayımı tarihinden sonra doğum yapıp ücretsiz izin alan memurları kapsamaktadır. Bu tarihten önce doğum yapıp ücretsiz izin alan memurları da kapsamasını talep ediyoruz.

33-  24.12.2003 tarih ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunun 60. Maddesi uyarınca Genel Bütçe , Özel Bütçe , Sosyal Güvenlik Kurumları ve Belediyelerde  Mali Hizmetler Birimi Kurulur ve  bu birimlerde yarışma sınavnı kazanıp atanan Mali Hizmet Uzmanları Çalıştırılır denmektedir. Bu kanun yürürlüğe girdiği tarih itibariyle 2006 yılından itibaren Mali hizmet uzmanları atandı. Ve çalışmaya başladı.  11.10.2011 yılı ve 666 Sayılı Kamu Görevlilerinin Mali Hakları düzenlenmesi amacıyla çıkarılan K.H.K.  ile kanunda olamayan merkez ve taşra teşkilatı ayrımına gidilerek aynı işi aynı kadroda yapan Eşit İşe eşit ücret kavramını tamamen ortadan kaldıran bu kararname ile Mali Hizmet Uzmanlarına yönelik düzenleme adaletsizliğe neden olmuştur.

ÖRNEK: 2017 yılı ocak Ayı Mali Hizmetler Uzmanları  maaş Bordrosu Merkez ve Taşra

Merkez : Birinci derece Mali Hizmetler Uzmanı :  4.912,00 TL.

Taşra     : Birinci derece Mali Hizmetler Uzmanı :  4.015,00 TL.

 

 Bu durumun  çalışma barışını etkilemektedir  ayrıca anayasa mahkemesi kararı ve ombudsman kararı da bu durumun  düzeltilmesi gerektiğini vurgu yapmıştır. Bu durumun düzelmesini talep ediyoruz.

34. Üniversitede çalışan memurlara görev yaptıkları kadro unvanlarına göre YÖK tazminatı verilmesi. Açıklama ( Talep edilen Üniversite ödeneğinin İdari personele verilen Özel Hizmet tazminatı ile eşdeğer konumunda olduğu için kanuni anlamda verilmesi mümkün olmadığından yök tazminatı idari personele de istenmesi ve kabul edilmesi daha kolay olacaktır.)

 

 

35. Eş yardımı ve çocuk yardımı oranlarının yükseltilmesi. Detay: a) Eşi çalışmayan personelin eş yardımı puanlarının dişe dokunur şekilde yükselerek bekar personelin evlenmesi teşvik edilmelidir. Çalışan annelere verilen pozitif haklar (Bakım yardımı, Yarı zamanlı çalışma vb.) gibi evde çalışmayıp çocuklarının aile sevgisi üzerine büyümesini sağlayarak onların yanında daimi duran annelerinde unutulmaması gerektiği kanısındayım. b) Çocuk yardımı puanının yükseltilmesi: Özellikle kamuda 3 milyona yakın çalışanın olduğu göz önüne alınarak ülkemizde gelecekte yaşanacak nüfus problemlerine karşı çocuk teşvik edici tedbir bakımından memura verilen çocuk yardımı puanının artırılması gerekmektedir. Örnek: mevcut durumda 0-6 yaşında olan çocuk için 500 puan 6 yaşından büyükler için 250 puan verilmektedir bunun günümüzdeki tutar karşılığı göz önüne alındığında 0-6 yaşında olan için aylık 48,02 TL. 6 yaşından büyükler için 24,01 TL yardım alınmaktadır.

Bu rakamların günümüz şartlarında çok komik rakamlarda olduğu aşikardır. Öneri olarak çocuk yaş sınırının ortadan kaldırılarak 1. Çocuk için aylık 100 TL 2. Çocuk 150 TL 3.Çocuk 200 TL. (Tutarlar değişkenlik gösterebilir.) Böyle yapılması durumun da  çocuk sayısı artıkça yardımın yükselmesi çocuk doğumlarında artışa sebep olacaktır

c) Evlenme Ödeneği: Çalışan Memurun evlenmesini teşvik etmek için bir defaya mahsus olarak evlenecek personele evlilik ödeneği verilmesi bekar olan memurları evliliğe teşvik edecektir. Hesaplama olarak En Yüksek devlet memuru maaşının 3 ya da 4 ka oranında ödenek verilebilir

 

 

 

                                                                                                Doç.Dr.  Yusuf ZEREN

İSTANBUL EBS 8 

NOLU ŞUBE BAŞKANI

 

 

 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen